Πάνω από 200 φωτογραφίες καλύπτουν το χρονικό διάστημα 1914-1989 και αναδεικνύουν το έργο των Brassaï, Robert Capa, André Kertész, László Moholy-Nagy και Martin Munkácsi που άφησαν την πατρίδα τους, την Ουγγαρία και με τις σημαντικές αλλαγές που επέφεραν στο φωτορεπορτάζ, το ντοκιμαντέρ, την τέχνη και τη φωτογραφία μόδας, έγιναν γνωστοί στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Το έργο τους επηρέασε βαθύτατα την πορεία της σύγχρονης φωτογραφίας και αποτέλεσε σημείο αναφοράς στη φωτογραφική τέχνη του 29ού αιώνα. Μαζί τους και πολλοί άλλοι, ταλαντούχοι φωτογράφοι οι οποίοι παρέμειναν στην Ουγγαρία, όπως Rudolf Balogh και Károly Escher, αποκαλύπτουν τα επιτεύγματά τους που και συνθέτουν το πλαίσιο της πλούσιας φωτογραφικής παράδοσης της Ουγγαρίας.
Ο André Kertész (1894 - 1985) εκδήλωσε το ταλέντο του για τη φωτογραφία το 1925, όταν μετακόμισε στο Παρίσι. Χρησιμοποιώντας μια φορητή κάμερα , απαθανάτισε λυρικά στιγμιότυπα από εφήμερες στιγμές της καθημερινής αστικής ζωής. Υπερήφανος που ήταν αυτοδίδακτος, ο Kertész θεωρούσε τον εαυτό του «αιώνιο ερασιτέχνη» του οποίου το όραμα παραμένει φρέσκο? Το πολύ προσωπικό ύφος του, άνοιξε το δρόμο για μια υποκειμενική, ανθρωπιστική προσέγγιση στη φωτογραφία.
Ζωγράφος, σχεδιαστής και φωτογράφος, ο László Moholy-Nagy (1895 - 1946) έγινε εκπαιδευτής στο Bauhaus το 1922. Υπήρξε πρωτοπόρος στα φωτογράμματα, το φωτομοντάζ και την οπτική θεωρία, χρησιμοποιώντας μη συμβατικές προοπτικές και τολμηρές τονικές αντιθέσεις για να εκδηλώσει τη ριζοσπαστική προσέγγιση του. Η φωτογραφική του μηχανή -λιγότερες εικόνες και πειραματικές τεχνικές- προβληματίζεται με την κεντρικότητα του φωτός στο μέσον.
Ο Martin Munkácsi (1896 - 1963) ήταν ένας άκρως επιτυχημένος φωτογράφος πρώτα στην Βουδαπέστη, στη συνέχεια στο Βερολίνο, ο οποίος κάλυπτε τα πάντα, από την Γκρέτα Γκάρμπο έως την Ημέρα του Πότσνταμ. Μετακόμισε στις ΗΠΑ το 1934, εξασφαλίζοντας μια προσοδοφόρα θέση στο Bazaar Harper, φέροντας επανάσταση στη φωτογραφία μόδας με την απελευθέρωση της από το στούντιο. Η λήψη φωτογραφιών των μοντέλων και διασημοτήτων σε εξωτερικούς χώρους, προσέδωσε στις φωτογραφίες του δυναμισμό και , ζωτικότητα στοιχεία που έγιναν το σήμα κατατεθέν του.
Η εικόνα του σύγχρονου Παρισιού ορίστηκε από τον Brassaï (1899 - 1984). Ασχολήθηκε με τη φωτογραφία βοηθούμενος από τον Kertész, που ήταν τότε στην καρδιά της ενεργούς κοινότητας των εμιγκρέ καλλιτεχνών, Ο Brassaï είναι γνωστός για τα κλασικά πορτρέτα του Πικάσο. Εκπληκτικές οι φωτογραφίες του από δρόμους αξιοθέατα και άνθρωπους που φέρνουν στη ζωή έντονα το νυχτερινό χαρακτήρα και την ισχυρή ατμόσφαιρα της πόλης τη νύχτα.
Ο Robert Capa (1913 - 1954) άφησε την Ουγγαρία σε ηλικία 17 χρονών πρώτα για το Βερολίνο, όπου διδάχτηκε τη φωτογραφία και στη συνέχεια, στο Παρίσι. Συχνά αποκαλείται ο «μεγαλύτερος φωτογράφος του πολέμου», καθώς φωτογράφισε τον Ισπανικό Εμφύλιο, την Απόβαση στη Νορμανδία (D-Day) και άλλα γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 194, ίδρυσε το πρακτορείο Magnum Photos με τον Henri Cartier-Bresson και τον Greorge Rodger.Η έκθεση οργανώνεται από τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών με την ευκαιρία της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Ουγγαρία. Περιλαμβάνει έργα από το ουγγρικό Εθνικό Μουσείο Φωτογραφίας στο Kecskemét και το Εθνικό Μουσείο, από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ουγγαρία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Διάρκεια: 30 Iουνίου – 2 Οκτωβρίου 2011
ROYAL ACADEMY OF ARTS
http://www.royalacademy.org.uk/exhibitions/hungarian-photography/
Ζωγράφος, σχεδιαστής και φωτογράφος, ο László Moholy-Nagy (1895 - 1946) έγινε εκπαιδευτής στο Bauhaus το 1922. Υπήρξε πρωτοπόρος στα φωτογράμματα, το φωτομοντάζ και την οπτική θεωρία, χρησιμοποιώντας μη συμβατικές προοπτικές και τολμηρές τονικές αντιθέσεις για να εκδηλώσει τη ριζοσπαστική προσέγγιση του. Η φωτογραφική του μηχανή -λιγότερες εικόνες και πειραματικές τεχνικές- προβληματίζεται με την κεντρικότητα του φωτός στο μέσον.
Ο Martin Munkácsi (1896 - 1963) ήταν ένας άκρως επιτυχημένος φωτογράφος πρώτα στην Βουδαπέστη, στη συνέχεια στο Βερολίνο, ο οποίος κάλυπτε τα πάντα, από την Γκρέτα Γκάρμπο έως την Ημέρα του Πότσνταμ. Μετακόμισε στις ΗΠΑ το 1934, εξασφαλίζοντας μια προσοδοφόρα θέση στο Bazaar Harper, φέροντας επανάσταση στη φωτογραφία μόδας με την απελευθέρωση της από το στούντιο. Η λήψη φωτογραφιών των μοντέλων και διασημοτήτων σε εξωτερικούς χώρους, προσέδωσε στις φωτογραφίες του δυναμισμό και , ζωτικότητα στοιχεία που έγιναν το σήμα κατατεθέν του.
Η εικόνα του σύγχρονου Παρισιού ορίστηκε από τον Brassaï (1899 - 1984). Ασχολήθηκε με τη φωτογραφία βοηθούμενος από τον Kertész, που ήταν τότε στην καρδιά της ενεργούς κοινότητας των εμιγκρέ καλλιτεχνών, Ο Brassaï είναι γνωστός για τα κλασικά πορτρέτα του Πικάσο. Εκπληκτικές οι φωτογραφίες του από δρόμους αξιοθέατα και άνθρωπους που φέρνουν στη ζωή έντονα το νυχτερινό χαρακτήρα και την ισχυρή ατμόσφαιρα της πόλης τη νύχτα.
Ο Robert Capa (1913 - 1954) άφησε την Ουγγαρία σε ηλικία 17 χρονών πρώτα για το Βερολίνο, όπου διδάχτηκε τη φωτογραφία και στη συνέχεια, στο Παρίσι. Συχνά αποκαλείται ο «μεγαλύτερος φωτογράφος του πολέμου», καθώς φωτογράφισε τον Ισπανικό Εμφύλιο, την Απόβαση στη Νορμανδία (D-Day) και άλλα γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 194, ίδρυσε το πρακτορείο Magnum Photos με τον Henri Cartier-Bresson και τον Greorge Rodger.Η έκθεση οργανώνεται από τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών με την ευκαιρία της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Ουγγαρία. Περιλαμβάνει έργα από το ουγγρικό Εθνικό Μουσείο Φωτογραφίας στο Kecskemét και το Εθνικό Μουσείο, από δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ουγγαρία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Διάρκεια: 30 Iουνίου – 2 Οκτωβρίου 2011
ROYAL ACADEMY OF ARTS
http://www.royalacademy.org.uk/exhibitions/hungarian-photography/
1 σχόλιο:
Beautiful colours, a very interesting photo of shapes and textures.
xoxoxo ♡
Δημοσίευση σχολίου